reklama

Anjel v kravate alebo ako kafrať doktorom do remesla

Je ktorýsi deň na konci júla a ja pozerám telku. Nebudem analyzovať prečo, veru mohla by som radšej športovať alebo čítať hodnotnú literatúru, ale vonku je päťsto stupňov v tieni a mozog mám zavarený, už ho len pacnúť ku cibuľke na panvicu, takže Dostojevskij musí ísť bokom. Pozerám teda telku, nohy vyložené pomaly na lustri, čo mi je tak hnusne teplo a prepínam to od jedničky po osemdesiat deviatku, kde jedna hlúpa tragikomédia strieda druhú. Keď tie správy mienim konečne vypnúť, skočí mi to na kanál s fakt originálnym názvom TV8.  Veštiareň v priamom prenose.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)
Obrázok blogu

Aj by som to posunula inde, ale z obrazovky na mňa zrazu čumí ťažký fešáčisko v čiernom obleku a vlasmi stiahnutými čelom vzad. Je to fakt elegán. Hlas Paviela Rochniaka, ale nie je to Paviel Rochniak (a nepýtajte sa ma, kto je Paviel Rochniak, na gúgli to nájdete). Kukám tomu stvoreniu do očí, lenže jeho zreničky blúdia tu doprava, tu doľava. Jáj, ten má isto čosi za lubom, pred priamym pohľadom vraj unikajú len zlodeji a tmári.
Pochopila som to až potom, ja stvora hlúpa. Však on vám celý ten čas komunikuje s anjelmi!

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Čo vám budem vravieť, sama neviem naisto, či tam hore sú, no ale vari tie obláčiky musí niekto šoférovať, či ako? Pripriem sa teda poriadnejšie do kresla...
Myslím si v duchu, však zavolajte, ľudia, povedia vám, čo vás čaká, i anjelov spočítajú, len pekne volajte, oni vám chcú len dobre, nič za to nechcú, len evrík štyridsať päť za minútu... čo nevidíte? Chodí vám to tutok dolu malými písmenkami. Že fakt nevidíte? Máte ísť k očnému, vidíte, ako im to veštenie dobre ide, hneď vyveštili, že zrak treba vyšetriť, ovečky békajúce... (predsudky sú hnusné, ale nedá mi to).
Na obrazovke stále trčí ten idiotský nápis, že LINKA JE VOĽNÁ, i začalo mi ho byť aj celkom ľúto, tak sa snaží a nikto si nechce dať nič vyveštiť, ľudia sú nevďační, a Rudy (teda ten fešáčisko) by tak chcel pomôcť. Monitorom prebehne akási reklamná vsuvka...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

"Naživo vám Rudy zodpovie na Vaše otázky v oblastiach zdravia, práce a vzťahov, len zavolajte vášmu anjelovi, každý volajúci bude zaradený do súťaže o LCD, nech sa vám to veštenie naozaj vyplatí, keď môžete aj vyhrať televízor, na ktorom bude od rána do večera môcť sledovať našu skvelú televíziu TV8."

Idem si pre istotu zobrať z chladničky liter čerstvej vody, čo ak budem musieť pri tomto stráviť celý večer, pitný režim treba dodržiavať. Rudy stále nikoho nemá na linke, možno stihnem vziať aj tie oriešky zo špajze.

"Volajte teraz na infolinku Tvojho anjela, prijímame aj objednávky na kurzy veštenia," ozýva sa z obývačky a ja sa neviem dočkať prvého volajúceho.
Potom to príde. Ženský hlas, trošku chrapčania do telefónu, počujeme sa? Sekundičky bežia, každá jedna má cenu skoro tri centy, práve nám ich odchrčalo desať do luftu, keď sa pani konečne vyjadrí. "Viete, ja vás tak obdivujem a držím vašej relácii palce," a kým teta minie cca päťdesiatcentovku na chválu moderátora, ten rituálne zodvihne zo stola maxikarty a začne si ich pekne miešať rad radom, teta stále chváli a Rudy šuchoce kartónovými kartičkami tak, že to musia počuť aj na Honolulu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

"Viete, ja by som teda chcela vedieť, mám nejaké zdravotné problémy, viete s obličkami, tak by som chcela poradiť, viete, či teda je to v poriadku alebo mám ísť k tomu lekárovi alebo ako," zatiaľ Rudy stále poctivo na milimeter presne ukladá karty na stôl, z ucha mu trčí káblik a prikyvuje hlavou, akože rozumie. Žienka je už smelšia, vidí, že však to nič také strašné nie je dať si veštiť cez telku, aj mala strach, ale keď jej to zdvihli v tom štúdiu a kým ju prepojili, už sa prestala aj báť a pokračuje: "A ešte mi poraďte, mám také problémy aj s bratom, že či sa to vyrieši či ako, ďakujem vám velice pekne, veľmi vám fandím." Spojenie sa preruší, ale bohvie či aj naozaj, lebo už nepočuť šuchtanie a vtedy príde na rad Rudy a môj prvý oriešok z misky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

"Vaše veci pochádzajú z duchovna, sú to veci... hm (asi sa poradil s anjelom)... odpustite si všetko, čo ste spravili i čo ste nespravili. Vidím tu zmenu zamestnania i bydliska (raz darmo, veštenie nie je holubník, aby sme vám odpovedali na to, na čo sa pýtate), vaša opatrnosť je však na mieste. Všetko prebieha na duchovnej úrovni, oheň, aj voda pochádzajú z duchovna (a ja sprostaňa som si doteraz myslela že z molekúl), a aj všetky tieto záležitosti (zase som o niečo múdrejšia, hoci musím chvíľu pátrať po podmete a prísudku a zatiaľ mi unikne myšlienka a bohužiaľ i moč, kým dôjdem na záchod, asi som to s pitným režimom prehnala). Čo sa týka vašich vecí (hurá, tak predsa neprídem o podstatu odpovede), vášho zdravia, nevidím tam nič, dokonca vidím prírastok do rodiny (no asi sa ti nepoďakuje, ak je náhodou slobodná dôchodkyňa). Kým ja predýchavam šokujúcu diagnózu, Rudy pokračuje ďalej: "Choďte do prírody, skontaktujte sa s anjelmi prírody (len aby to v tom parku neboli náhodou úchyláci a nie anjeli), viete, v predchádzajúcom živote ste bola duchovným učiteľom v Sábe. Neviem si teraz narýchlo spomenúť, kde je tá Sába, ale vidím to ako posolstvo (fakt ma ten chlap šokuje, najmä ako plynule dokáže prejsť z témy na tému).
Je fakt dobrý, tak ma zblbol, že som si zabudla zobrať ďalší oriešok, lenže on ide ešte ďalej!

" Nemáte sa čoho báť, všetko je tam v dokonalom božskom poriadku, pomocou Michaela to očisťujte, aj priestor, v každom z vás je obrovská sila. Ja som len nástroj, prostriedok pre vás, som nástroj zmien pre vás" (ja mám normálne víziu... vidím Eurovíziu a v nej súťažiaci Rudy s novým hitom Som len nástroj, šabadaba, nástroj zmien pre váá..teraz o dva tóny vyššie..ááá..a zase o tón dolu..áás).
"Počkajte?! Počet vašich anjelov sa zvýšil!"

No ma trafí...

"Čo sa týka týchto vecí, takže... hm... na túto záležitosť pozor" (sorry, už som úplne mimo, treba dávať pozor na rozmnožovanie anjelov či na tieto veci?) "hovorím o hviezdnych ľuďoch, inkarnovaných vílach (to budú asi nejaké umelkyne či čo), indigových deťoch... Tu však nastáva zvrat v deji, Rudy síce stále rozpráva k nešťastnej žienke spred piatich minút, ale vtom zvoní telefón a bol by v tom čert, aby neporadil ďalšej nešťastnici, nuž preruší veštenie (tamtá už predsa neplatí) a šuchoce maxikartami, sústredene pritom krúži zreničkami a z ucha mu trčí ten káblik do neba.

Na rade je istá Janka, i zverí sa mu do rúk so svojou požiadavkou... "ja vlastne ani neviem konkrétne, čo by som chcela, len mi, prosím, vyveštite." Rudy je vo svojom živle a ja sa mu visím na perách, učí ma môj veľký učiteľ, ako sa to robí. Vraví: "Máte svojho strážcu z minulosti, už nežije a vidím tam ženu".
Dievčina je celá happy, že nevolala zbytočne a vykríkne: "Mohla by to byť babička?
"Áno, áno, je to staršia žena, (je to fakt profík) môže to byť ona."
Janka vidiac, že Rudy skutočne veští, však uhádol babičku, chytá sa slamky i vyzvedá, či bude mať manžela a deti, no povedz jej, že ostane na ocot, keď je ochotná na svätú Luciu zapiecť mená Ďura i Fera do koláča, jasné že sa vydá.
Tu si však Rudy trúfa ísť i ďalej, je fakt frajer, karty anjelské vravia vraj "láska vám tam ide budúci rok v máji (aké romantické), tento partner...vy ste dobrá duša, partner je vám daný, bude aj bábätko, je to ten pravý, ale nevidím to na svadbu (a je to v keli, Jani, na nedeľnej omši radšej ani muk)." Zase sa vybodol na Janku, zvoní nový klient, ani jej nestihol spočítať tých anjelov...

Ja viem, teraz sa moji anjeli asi ofučali a išli sa hrať na iné pieskovisko...

Keď človek stráca nádej, skúša všeličo. Je to ľudské a neodsudzujem nikoho, kto sa oddá vešticiam a veštcom. Je fakt, že sú to ľudia podkutí v komunikácii, majú odpozorované správanie človeka a častokrát využívajú zákony pravdepodobnosti. Nepoznám nikoho, kto by si trúfal reklamovať veštbu. Ak sa však dotyčná pani vykašle na lekársku prehliadku a príde o obličku, komu bude nadávať? Rudymu? Obávam sa, že svoje si "odnesie" práve urológ...

Adriana Markovičová

Adriana Markovičová

Bloger 
  • Počet článkov:  209
  •  | 
  • Páči sa:  8x

Iné moje texty môžete nájsť:* na tejto N-kovej stránke* na tejto Gorilej stránke* Sieťovkové recenzie Zoznam autorových rubrík:  RozchodológiaZápisky zblúdeného motovidlaVtedy a dnesČo mi napadloČo ma štveFotografieSpôsob ako prežiťMoje malé potešeniaNeverte ničomuZverejnené v tlačenom Sme

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu