reklama

Rozchodológia VI.: Poďme už začať nový život

Lezie vám to už na nervy? Stále sa motáte do kolečka dokola vo svojom bývalom vzťahu, rýpete sa v pocitoch, striedavo sa tešíte nadobudnutej slobode a padáte do hlbiny depresií a smútku ... už ani nenávidieť sa vám nechce a najradšej by ste boli, keby vám bývalý partner dal svätý pokoj? Yes! Good! Ste pripravení pustiť sa do toho. Pozor, vôbec nehovorím o tom, že máte začať hľadať nového partnera alebo nedajbože manžela či manželku. Na to ešte nie ste pripravení... Hovorím o zmene životného štýlu, zmene svojho života ako takého. Je fakt, že úplne nový nebude, často máte z predchádzajúceho vzťahu deti, nevysporiadané financie a majetky, možno sa pripravujete na rozvodové ťahanice...tomu sa zabrániť nedá a musíte to zakomponovať do mozaiky svojho života.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (25)
...moje miesto je už inde, ale rada sa tu vraciam...
...moje miesto je už inde, ale rada sa tu vraciam... 

• Odpustenie

Čo vám teraz napadlo ako prvé? Že to hádam nemyslím vážne? Odpustiť tomu človeku, ktorý ma takto ponížil? To by predsa znamenalo, že súhlasím s tým, čo urobil!

Pozor, odpustenie je čisto egoistická záležitosť. Robíme to kvôli sebe, potrebujeme ho preto, aby sme mohli niekedy v budúcnosti dôverovať novému partnerovi. Ak budete v sebe živiť a dusiť myšlienky na na pomstu, nedostanete sa nikam. Odpustenie znamená, že si nebudete domýšľať ďalší vývoj jeho života v katastrofickom duchu (napríklad, že bez vás bude určite nešťastný, že dostane kopačky, že súčasnú partnerku alebo partnera vymení do roka a do dňa, že stratí zamestnanie....otrlejší a naštvanejší si vyberajú príslušné choroby, na ktoré sa síce neumiera, ale dotyčný bude aspoň trpieť...na výber je celá škála životných kopancov). Neodpúšťate preto, aby ste niekomu dokazovali, že vy ste ten dobrý. Neznamená to ani, že ste toho druhého oslobodili od zodpovednosti za svoje konanie, to nemôže urobiť nikto. Odpustenie je vlastne nezáujem. Je vám jedno, čo bývalý partner robí, s kým to robí a prečo to robí. V tom je ten paradox - nesúhlasíte s tým, čo urobil, ale je vám to jedno. Na váš život už nemá absolútne žiadny vplyv. Pomstychtivé myšlienky zaduste ihneď v zárodku, bez milosti, nenechajte ich len tak voľne plynúť. Prestaňte presviedčať seba i jeho, že urobil chybu, keď vás opustil. A ešte jedna vec - nemusíte nikomu oznamovať, že ste bývalému/bývalej odpustili (tiež vám neprezradím, či som tak už urobila aj ja). Ponechajte si to pre seba, o vás vlastne aj ide. Ak sa vám to podarí, užívajte si ten krásny fakt...je oslobodzujúci.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

• Miesto v živote

 Urobte si plán toho, čo by ste chceli zmeniť. Niekedy vás prinútia aj okolnosti rozchodu, ale zväčša vám nadobudnutá sloboda ponúka priestor na zmenu. Ja som napríklad vždy chcela žiť v meste, v ktorom som študovala, mala som tu svojich ľudí a možnosti na realizáciu. Vďaka láske ma to zavialo inam, do mestečka krásneho a provinčného, našla som si dobrú prácu medzi dobrými ľuďmi, založila som si v ňom rodinu ... hoci som v srdci tak trošku túžila po inom...bolo mi fajn, pretože k svojmu životu som viac nepotrebovala. Keď sa môj svet na chvíľu zrútil, bolo mi zrazu strašne tesno, miesto, kde všetci všetkých poznajú, mi nerobilo dobre, potrebovala som niečo zmeniť. Lenže, keď máš dvadsať, všetko je akési jednoduchšie...zmeny ti nerobia problém...keď pribúdajú roky, deti a strach, už to zrazu tak ľahko nejde. Povedala som si, dievča, čo ak je toto práve posledná možnosť urobiť to, čo si vždy chcela?...raz sa možno budeš nenávidieť za to, že si to neskúsila a bude to len tvoja vina, pretože teraz sa rozhoduješ len ty sama, nie vy dvaja. Tak som sa rozhodla. Vopred som si zakázala myšlienky na to, čo všetko sa môže nevydariť. Riešila som kúsok po kúsku každý malý problém...nájsť si nové zamestnanie...synovi dobrú škôlku...dcére školu...byt...a ono to zrazu šlo, raz dobre, inokedy zle...každý úspech mi zdvíhal sebavedomie, dokazovala som si, že to viem. Pri sťahovaní som vyhodila všetko, čo ma brzdilo...staré šaty...spomienky...strach z pavúkov a z výšok... hlúpe sošky, na ktoré iba sadal prach...vyhodila som aj tú masku, ktorou som sa chránila pred bolesťou...a viete, čo som zistila? Asi ma tam hore má niekto rád, pretože som k tomu všetkému dostala zaujímavý bonus - stala som sa otvorenejšou, nebojácnejšou a sebavedomejšou Adrianou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nedá sa zmeniť všetko, často ste zviazaní zodpovednosťou za blízkych ľudí, nemáte peniaze alebo vás brzdia zdravotné problémy. Skúste však hľadať...zmeniť zamestnanie...začať chodiť na kurz kreslenia...nechať si narásť bradu...kúpiť si dovolenku na Tahiti...radikálne zmeniť účes...vyhodiť konečne darovaný kabát, ktorý sa vám nepáči...prepustiť predavačku, ktorá vás okráda vo vašom vlastnom obchode...začať s jógou...prerobiť kúpelňu na fialovo...oznámiť otravnej kamoške, že nech vás už neotravuje...ísť na koncert svojho obľúbeného speváka...kúpiť si permanentku na hokej...nehodiace sa škrtnite.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

• Nové vzťahy

 Stretli ste už niekedy človeka, ktorý nech robí, čo robí, svieti na ňom transparent "chcem nejakého partnera"? Je to starý príbeh - čím viac niekoho hľadáte, tým je to horšie. V každom neškodnom rozhovore s predavačkou v obchode alebo s opravárom práčky vidíte budúcu milenku alebo muža svojho života. Zoznamovanie s kýmkoľvek je nočnou morou, lebo zákonite po ňom nasleduje rozčarovanie. Predvádzate sa ako kôň na trhu, ukazujete svoje najlepšie vlastnosti a výsledok? Útek obete. Je to jednoducho vidieť, že strašne chcete muža/ženu - súkromne to volám partnerský repelent.

Po rozchode sa sa môže stať aj opačná vec. Chodíte po svete a hodnotíte ľudí okolo seba v autobuse, v kaviarni, v práci a nik sa vám nepáči ...táto je príliš tučná...tento fakt smrdí...tamtá sa správa ako hysterka....onen má strašne hlúpe reči...kde sú všetci normálni voľní muži?....to vari neexistuje žena, ktorá by nemyslela len na drby?... Čo to znamená? Ešte nie ste otvorení novému vzťahu. Najradšej by ste boli, keby prišla kópia pôvodného partnera, na ktorého ste si už kedysi zvykli. Lenže to celkom nejde. A keď sa tak stane, zväčša sa v ňom skopírujú vlastnosti, ktoré ste na svojom bývalom partnerovi nemali radi.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Niekto rezignuje, pomaly si začne zvykať na pespektívu penzistu, ktorého vzruší akurát návšteva poštárky s dôchodkom... a vtedy to príde. Človek, ktorého by si ani vo sne nepovažoval za adepta na hocijaký vzťah, sa zrazu k tebe obráti a vyšle signál práve vtedy, keď už na neho nečakáš (podobne to funguje v prípade niektorých žien, ktoré veľmi túžia po dieťati a nejde to).

Čo z toho vyplýva? Treba hľadať priateľov, nie partnera. Priateľov rôznych...ženy, mužov, slobodných, obsadených, starých, mladých, pekných i škaredých (ja osobne nepoznám škaredého človeka, ale na papieri tento kontrast vyzerá dobre)...jednoducho priateľov, ktorí si s tebou zájdu na kávu, ktorým môžeš hocikedy zavolať a ktorí ti povedia, že dnes ti to sekne, hoci máš dieru na ponožke a vačky pod očami. Nechcite hneď vedieť, či ten druhý má záujem o pevný vzťah, nerozhliadajte sa po veľkej láske. Pripravte sa na to, že vaša snaha o nadviazanie kamarátskeho vzťahu nemusí byť úspešná na prvý pokus. V takom prípade príde pocit sklamania ... aby som ho prekonala, vravievam si takúto malú "motlitbičku": Tento človek sám zodpovedá za to, ako sa správa - nie je to môj problém. Keby sa bol mohol správať inak, urobil by to. Je to prejav jeho osobnosti. Je taký, aký je a ja to nemôžem zmeniť."

Bodka, ide sa ďalej.

Priateľstvá a kamarátske vzťahy môžu byť začiatkom zvláštneho reťazca náhod...možno sa dnes privravíte staršej panej z vedľajšieho vchodu...nabudúce ju stretnete na prechádzke s dcérou, ktorá má práve také deti ako vy...s dcérou sa skamarátite a zájdete spolu do kina...tam vás predstaví kolegovi z práce, ktorého ste náhodou stretli...v ruke bude držať knihu, ktorá patrí medzi vaše najobľúbenejšie...a možno si ju nakoniec budete čítavať spolu...niekedy... stačil okamih a nemuselo sa to stať, keby ste sa na začiatku neusmiali na susedku a nezačali rozhovor o počasí.

Adriana Markovičová

Adriana Markovičová

Bloger 
  • Počet článkov:  209
  •  | 
  • Páči sa:  8x

Iné moje texty môžete nájsť:* na tejto N-kovej stránke* na tejto Gorilej stránke* Sieťovkové recenzie Zoznam autorových rubrík:  RozchodológiaZápisky zblúdeného motovidlaVtedy a dnesČo mi napadloČo ma štveFotografieSpôsob ako prežiťMoje malé potešeniaNeverte ničomuZverejnené v tlačenom Sme

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu