reklama

Najdrahší? No a?

Keď mi poviete, že niečo je najdrahšie, čo tu kedy bolo, určite to nebudem chcieť vidieť, ani mať. Povedzte mi radšej, že je to vtipné, udivujúce, žiarivé, výnimočné, majestátne, útulné či zaujímavé a dolámem si nohy, len aby som to videla či mala. V prvom prípade dostávam alergiu, ktorá navonok nemá príčinu. Na Producentov, na Báthoryčku, na Euroveu a na všetko, čo sa prezentuje ako najdrahšie. A pritom môže ísť o fakt hodnotné diela, no... nemám to chuť zisťovať.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (25)

 Na stenu v spálni si vešiam obrázok neznámeho autora, ktorý ma dojíma svojou jednoduchosťou a farebnosťou. Mona Lisa by ma strašila rovnako ako kedysi znelka Nedeľnej chvíľky poézie. Jej úsmev nie je tajomný. Je divný. Možno je to tým, že jej chýba obočie a mihalnice. Možno mal Leonardo blbý deň, keď to maľoval, jednoducho mu to nevyšlo. Určite sa nám z umeleckého neba smeje, keď hľadáme v tej rovnej čiare na tvári dôvody a sme ochotní dať za ten obrázok pár smiešnych miliónov. A pritom stačilo málo a Gioconda by sa možno zaradila medzi ostatné obrazy bez toho, aby ju v Louvri strčili do špeciálne skonštruovaného priestoru s kontrolovanou klímou za ochranným sklom. Tri a pol storočia si ju totiž nikto nevšímal, až raz jeden kritik vyhlásil, že práve ona je "mýtické stelesnenie večnej ženskosti", no a odvtedy sú z nej všetci paf. Často rozmýšľam, prečo nie je taký slávny iný Da Vinciho obraz, mne sa zdá byť nádherný...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

 

Obrázok blogu

 Ten môj modrofarebný nad posteľou nestál skoro nič, nie je to ani originál a predsa je mi drahý. Ľahnem si na matrac, vyložím nohy na stenu (dobré na kŕčové žily) a zadívam sa... počujem v diaľke more... alebo sú to čajky?
 A ešte jeden mám veľmi rada, je pomerne známy a pevne verím, že sa raz nestane najdrahším. Cítim pri ňom neskutočnú pohodu... vidím sa tam... sedím na nepohodlnej stoličke, pozerám na hviezdy a popíjam horúcu čokoládu (viem, štýlovejšie by bolo červené víno)... cítite ten vzduch?  

Obrázok blogu

 Pamätáte sa na to haló, keď šiel Titanic? Vtedy bol najdrahší, na dnešné pomery mal bežný rozpočet. Pre mňa za mňa mohol dostať aj špeciálnu cenu akademikov zo Saturnu, necítila som pri ňom nič. Keby sa skrátil o polovicu, kto by si to všimol? Vlastne niekto asi áno, miestny účtovník.
 Jakubiskove filmy som mávala rada. Asi je už iná doba, strašne chceme svetu niečo dokázať, lenže čím viac chceme, tým je to horšie. Z celej tej "aféry" okolo najdrahšieho stredoeurópskeho filmu som nadobudla pocit, že jedinou túžbou pani Jakubiskovej je prejsť sa po červenom koberci kdesi v Los Angeles. Kde sa podela obyčajná radosť z toho, že som vytvoril niečo, na čo sa tešia ľudia (hoc i len slovenskí) každé Vianoce? Je vari Alžbetka a jej pávy horšia len preto, že nestála milióny?
 Ani najdrahší muzikál asi neuvidím. Neuvidím najdrahšiu uniformu a neuvidím najdrahšiu scénu. Neuvidím ani Ďurianovú ako Ullu, uznávam však, že jej konkurzný nevýkon bol celkom dobrý taktický ťah. Alebo fakt veríte, že by ju tam angažovali? No ale Farkašovú si rada pozriem... u Radošincov hrá veľmi rozkošný autobus na kolieskových korčuliach. Viete ako zvodne môže taký autobus odfukovať?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 V roku 2004 bol u nás natočený na tú dobu najdrahší videoklip. Spomeniete si niekto, o čom bol? Že ste ho v živote nevideli?

 
Čo poviete? Stál ten zážitok za tie prachy?

 Netúžim bývať ani v najdrahšom dome sveta. Možno má dobrú polohu. Možno je celý zo zlata. Možno v ňom kedysi býval slávny človek. Ani najdrahší byt na Slovensku ma neláka. Naháňať sa po izbách s rozlohou 300 m2 je síce veľmi štýlové, ale skúste si v takom byte zhasnúť všetky svetlá, zapáliť vonnú lampu so sviečkou a sadnúť si zababušený v deke do hojdacieho kresla... pochybujem, že by sa v tom okamihu dostavil pocit domova. A videli ste už inteligentné elektronické prístroje, ktoré by vám s láskou uvarili kávu a doniesli ju k tomu kreslu? Takej káve s bozkom od dcéry sa nevyrovná ani najdrahší dezert na svete.
 A vlastne už viem, čo je najdrahšie na svete a nemám na to alergiu. Moja rodina.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

PS: Dodatočne ďakujem mojej skvelej a prísnej matematikárke zo základnej školy, ktorá všetky dievčatá v triede volala Džokondy a nevedomky tak prispela k našej vzdelanosti v oblasti výtvarného umenia.

Adriana Markovičová

Adriana Markovičová

Bloger 
  • Počet článkov:  209
  •  | 
  • Páči sa:  8x

Iné moje texty môžete nájsť:* na tejto N-kovej stránke* na tejto Gorilej stránke* Sieťovkové recenzie Zoznam autorových rubrík:  RozchodológiaZápisky zblúdeného motovidlaVtedy a dnesČo mi napadloČo ma štveFotografieSpôsob ako prežiťMoje malé potešeniaNeverte ničomuZverejnené v tlačenom Sme

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu