reklama

Keď hrá národ Človeče

Aj ja patrím medzi rodičov, ktorí nechávajú svoje dieťa často vyhrávať. Náhodou mi padne kocka na zem a namiesto šestky zahlásim jednotku, či "omylom" zabudnem vyhodiť synovi panáčika z hracieho poľa. Keď doskacká do cieľa prvý, akože sa chvíľu sama na seba hlasno hnevám, že som nešikovná a nositeľ mojej krvi je celý bez seba od šťastia a mastí si bruško, aký je dobrý. Prečo to robím? Skúste si predstaviť, žeby som sa naozaj na neho hnevala... už si vravíte, že mám predsa viac rozumu a nemám sa správať ako decko?Občas ma však pochytí výchovný ošiaľ a vyhrám ja. V tej chvíli sledujem, ako sa môjmu potomkovi zvraští čelo a ide vybuchnúť. Mladý muž srdito obviňuje všetkých okolo a tvrdí, že VŽDY prehráva on. Vraj mu slnko svietilo do očí, keď hádzal kockou. Zmetie panáčikov z dosky na zem a vyhlási, že ho to aj tak nebaví a že som mala zatiahnuť žalúzie. Usmievam sa a viem, že táto lekcia mu vôbec neuškodí. Trvám na tom, aby panáčikov zo zeme pozbieral a popritom si spomíname, že vyhral včera aj predvčerom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (14)

Minulý týždeň sa hral veľký futbal. Teda, veľký... no, hrali sme s Českom. Bratia, čo sa vždy mali radi, ale keď spolu hrali zápas, bola tá smiešna lopta taká dôležitá, že dokázala rozhádať aj pokrvných príbuzných. 
Väčšinou vyhrávali "tí čechúni". 
Väčšinou boli lepší. 
A niekedy sme im my zabudli vyhodiť panáčika z hry a mali šťastie.
Keď sme teda prehrali, chvíľu sme sa akože hnevali, ale v konečnom dôsledku sme uznali, že až tak o veľa nejde a majú fakt lepších hráčov. Oni sa vtedy mastili po brušku a tešili sa ako malé deti. 
Minulý týždeň to dopadlo inak. Neviem posúdiť, či to bolo šťastie alebo výkon, do futbalu sa až tak nevyznám. Skôr ma zaujali reakcie súpera. Tak ako môj syn, aj česká strana začala hľadať slnko, ktoré im svietilo do očí. Našla ho samozrejme na slovenskej strane. Televízia Nova si totiž trúfla na vec, ktorá nie je až tak zvyčajná. Nechala komentovať zápas dvoma komentátormi. Čech Radotínsky a Slovák Slavo Jurko. Tipnite si, ako asi vyzerali ich emócie v čase, keď do bránok padali góly... vy by ste sa neradovali, že "vaši" vedú? Takže je jasné, že "na vine" bol vlastne komentátor.
Oveľa zaujímavejšie boli reakcie v tlači a na internete. Víťazi sa doma predháňali v superlatívoch a v eufórii to vyzeralo, že lepších futbalistov na svete niet. Niet?
Porazení frfľali a hrešili a s nadávkami sa roztrhlo vrece. Ako malé decká... vraveli si víťazi a poúčali porazených o tom, že by mali mať viac nadhľadu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V sobotu sa u nás hrala čisto slovenská hra. Dvaja súperi, žena a muž, hádzali kockou a posúvali svojich panáčikov do cieľa. Občas kocka "náhodou" padla na zem a namiesto jednotky vraj padla šestka.
Prvý mohol byť len jeden a aj bol. Tešil sa a sebavedomovo vykrikoval, aký je on víťaz. Mal na to právo, lenže to sa porazeným nepáči. Zvraštia čelo a zlostia sa, metajú panáčikov kade-tade a tvrdia, že to bol určite podvod. Že jemu všetci prihrávali a jej nie. Že sú na ihrisku len takí, čo nevedia do päť narátať a to sa predsa neráta. Že na hracie pole niekto vysypal párky či vylial guláš a šmýkalo sa. No a hlavnému rozhodcovi patrí mrkva, lebo nadržiaval len jednej strane. Priznám sa, chvíľu som také reči trúsila i ja. Potom som sa ráno zobudila a ľaľa ho, slnko stále svieti rovnako.
Našťastie, hlavná hráčka sa zachovala tak, ako som to očakávala. So šarmom a pokorou zablahoželala víťazovi. Toto už bolo iné víťazstvo.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tiež sa mi nepáči, keď prehrám, komu by sa to páčilo. Lenže tak to vo svete chodí, remíza je možná len vo futbale. Aj to nie vždy. Vtedy sa kopú penalty. To už nie je o umení a kvalite, to je o šťastí. V sobotu mal šťastie víťaz. A možno nie, možno zvládol umenie vyhrať. O kvalite to určite nie je. A načo by aj prezidentovi bola?

Tak sa už, človeče, nehnevaj.

Adriana Markovičová

Adriana Markovičová

Bloger 
  • Počet článkov:  209
  •  | 
  • Páči sa:  8x

Iné moje texty môžete nájsť:* na tejto N-kovej stránke* na tejto Gorilej stránke* Sieťovkové recenzie Zoznam autorových rubrík:  RozchodológiaZápisky zblúdeného motovidlaVtedy a dnesČo mi napadloČo ma štveFotografieSpôsob ako prežiťMoje malé potešeniaNeverte ničomuZverejnené v tlačenom Sme

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu