reklama

Jak on může vědet, že strana bé půjde zrovna takhle?

Večerná škola zo známej komédie.Lavice sú plné dospelákov, čo sa na staré kolená vydali napospas geometrii a kružidlu.My, diváci s omrvinkami lupienkov na tričku, sa akurát blahosklonne usmievame nad nechápavou otázkou neboráka Plhu. Zdá sa nám komický, keď opakuje otázku, ktorú položil učiteľ.Poznáme mnoho takých Plhov, ba aj Plhové. Zvyčajne nám lezú pekne na nervy. Ihneď si spomenieme na desiatky podobných príbehov, v ktorých karhavo napomíname ľudí, čo vnímajú náš svet na pol ucha.Veď len teraz to isté povedal aj matikár, vari si to nepočul, Plha? Símťa, sadni si.Plha?Plha! Zase ma nepočúvaš!(Ak čakáte, že článok bude o komédii, musím vás sklamať. Nebude.)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)
Obrázok blogu

Minulý utorok, priamo uprostred dňa, popadla ma chuť na kávu.
Vleziem do kaviarne, kde to vonia knihami. Zvyčajne tu býva plno, no dnes mám šťastie, je tu voľné miesto. Vonku je chladno, mám ešte dosť času, kým pôjdem ďalej.
Sadnem si obzerajúc sa okolo. Štýlové kresielka s nízkymi stolčekmi nedovoľujú zákazníkom zaujať distingvovanú pózu. Všetci sa zvláštne krčíme v embryonálnej polohe a navyše, sme naukladaní celkom blízko seba.
Zľava mám na dostrel dvoch unavených mužov mladšieho stredného veku. Pravdepodobne si odskočili z práce na poobedňajšiu siestu. Každý pichá prstom do svojho prístroja, inak mlčia.
Pokrčím v hlave moralizujúcu myšlienku o konzumnom spôsobe života dnešného obyvateľstva a sama vyberám podobný aparát. To čakanie je predsa len pridlhé.
Zahľadím sa do modrej obrazovky a rozklikávam červené štvorčeky. Zatiaľ nič zaujímavé, samé lajky.
Mladučká servírka zatiaľ kmitá hore dolu, práce má dosť. Aj tú moju objednávku zachytila len tak počas letu.
Ku stolu napravo práve prichádzajú dve ženy.
Začnú uvítací rituál - bozk na ľavé líce (nie je ozajstný, len akože), bozk na pravé.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

- Ruženka, dávno som ťa nevidela!

- No veru ani ja teba.

Zhadzujú zo seba teplé kabáty a vešajú ich na vešiak. Jeden šál neposlúcha, skĺzne z vešiaka na zem a tak skončí opäť na krku.

- Koľko máš času?

- Ale dosť, mladší syn má krúžok a starší tréning, prídu domov až po piatej.

- Aj moja dcéra išla na doučko z angličtiny. Sadni si kľudne ku stene, mne bude dobre aj tu.

Zapchávam si uši virtuálnymi štuplíkmi a hľadám v mobile nejaké články. Aha, tu píšu, že káva vraj podporuje dlhodobú pamäť. Prišli na to vedci. Hádam jej pri tom skúmaní vypili dosť, aby na to nezabudli.

- Môj Matias nemá s angličtinou problém. Keď chodia s klubom vonku, bežne robí trénerovi tlmočníka, lebo však ten vie povedať akurát tak yes a plís.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

- Tak zase Dianka sa všade v pohode dohovorí, ale toto je odborná angličtina kvôli skúškam na vysokú.

- Aj Maťka by som chcela dostať niekam na univerzitu. Futbal ho síce baví, ale stále sedí na striedačke, lebo však vieš, majú tam kopec sponzorov a tí si tam napchajú svojich synáčikov. Nevieš si predstaviť, koľkokrát sa môj starý pochytil s trénerom. Už sme sa na to vykašľali, najmä po tom, čo mal skoro ten infarkt, som do neho nahučala, nech to nechá tak.

- Vážne? To ja som zase bola v septembri na operácii žlčníka. Nevieš si predstaviť, aké som už mala bolesti, dokonca ani lieky mi nepomáhali.

- To poznám. Ja som minule mala taký záchvat migrény, že som liezla po stene. V robote sme mali akurát audit, tak som sa ani nemohla dať vypísať, a ešte mi šéf vynadal, že som neodovzdala výkazy. Zato on nepohne riťou jak je deň dlhý. Normálne ti závidím, že robíš doma.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Opúšťam svoj virtuálny priestor, začítam sa radšej do nápojového lístka. Nechcem si nič objednať, len aby mi ubehol čas.

- Ty máš ale každý mesiac výplatu istú. To ja si musím robotu sama naháňať, a to ešte neviem, či mi zaplatia. Lízingovka sa s tým neserie - nezaplatíš splátku, prídeš o auto. Fakt si neviem predstaviť, ako by som to bez neho všetko stihla.

- Hej, výplatu mám, ale na nové auto to nestačí. A môj muž by ma aj tak k volantu nepustil, je zo mňa nervózny, keď jazdím ja.

- S tým nemám problém, nakoniec, keby nebolo mňa, tak doteraz bývame v paneláku na Dlhých. Vlado je celé dni v robote, takže keď treba niečo vybaviť, tak musím všetko vybehať ja.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

- Mne šoférovanie zas až tak nechýba. Do mesta to mám blízko a s parkovaním sú len problémy. Poviem ti, mali sme z pekla šťastie, že sme zdedili ten byt v Starom meste.

- My si náš domček v Dunajskej nemôžeme vynachváliť. V lete výjdem do záhrady, a nepotrebujem ani bazén. Akurát kúrenie je drahé, ale odkedy máme zimnú záhradu, tak niekedy ani nemusím zapínať radiátor.

- Chalani by mi odmietli odísť z centra. Všetko majú poruke, aj do školy je to kúsok.

- Mne zase lezie toľko ľudí na nervy. Keď naša Dia odíde z domu, tak ja do centra ani nepáchnem. Zavriem sa na celý deň doma a budem sa hrabať v záhrade. Minulý rok som mala toľko kvetov, že si ich chodili obzerať všetky susedy. Počúvaj, kde toľko trčí tá servírka?

Keby som bola dosť odvážna, bola by som sa ich opýtala, čím chce byť Maťo a ako dopadol Ruženkin žlčník - lenže viete, do cudzieho súkromia sa starať nepatrí.
Keby som bola dosť odvážna, navrhla by som obom dámam, aby nabudúce pokojne ostali doma. Úplne postačí, ak zašlú svojej priateľke podrobný email s osobnými informáciami o deťoch, manželovi, práci a chorobách. Na prípadné ďalšie otázky iste radi odpovedia, ale obávam sa, že žiadne aj tak nebudú.
Vlastne, odvážna som dosť - no v tej chvíli mi servírka prináša extra napenenú šálku horúceho tepla a ja mám zrazu plné ústa kávy. Chcem mať predsa dobrú pamäť.
Ženy napravo si začínajú čosi objednávať.
Dvaja mĺkvi muži na ľavej strane odkladajú svoje aparáty do vreciek a nechávajú za sebou len drobné mince na stole.
Odoberiem lyžičkou zvyšok peny zo šálky. Druhou rukou ťukám číslo.

- Ahoj, Hanka, sedím tu v kaviarni kúsok od vás. Nechceš prísť za mnou na kávu? Dostala som chuť ťa počúvať.


PS: Akákoľvek podobnosť s osobami a udalosťami uvedenými v texte je čisto náhodná.
Teda - ak nie ste práve Ruženka a jej kamarátka.

Adriana Markovičová

Adriana Markovičová

Bloger 
  • Počet článkov:  209
  •  | 
  • Páči sa:  8x

Iné moje texty môžete nájsť:* na tejto N-kovej stránke* na tejto Gorilej stránke* Sieťovkové recenzie Zoznam autorových rubrík:  RozchodológiaZápisky zblúdeného motovidlaVtedy a dnesČo mi napadloČo ma štveFotografieSpôsob ako prežiťMoje malé potešeniaNeverte ničomuZverejnené v tlačenom Sme

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu