reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Adriana Markovičová

Adriana Markovičová

Bloger 
  • Počet článkov:  209
  •  | 
  • Páči sa:  8x

Iné moje texty môžete nájsť:* na tejto N-kovej stránke* na tejto Gorilej stránke* Sieťovkové recenzie Zoznam autorových rubrík:  RozchodológiaZápisky zblúdeného motovidlaVtedy a dnesČo mi napadloČo ma štveFotografieSpôsob ako prežiťMoje malé potešeniaNeverte ničomuZverejnené v tlačenom Sme

reklama

Čo ma štve

Čiernym pasažierom proti svojej vôli alebo amatér vo vlaku

Adriana Markovičová

Čiernym pasažierom proti svojej vôli alebo amatér vo vlaku

Mohla by som sa na to vykašľať, veď to nakoniec dopadlo dobre. Mohla by som, ale neurobím to. Neznášam totiž neprofesionalitu na každom mieste, nech už je to minister alebo zametač ulíc.Tak teda - vybrala som sa vlakom na výlet do Prahy. Ako nadšenec nových technológií som sa rozhodla kúpiť si lístok cez internet.No dobre, priznám sa - aj preto, že to bolo lacnejšie ako cez pokladňu a nemusela som sa vopred trepať na bratislavskú stanicu cez celé mesto. Veď viete, ako to tam vyzerá. Človek tadiaľ len prebehne so zadržaným dychom a privretými očami.Som dosť opatrný človek, ktorý má rád presne stanovené pravidlá a väčšinou ich aj dodržuje. Preto som sa na cestu vopred pripravila.

  • 27. feb 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 10 569x
  • 58
Skúška naozajstnej dospelosti

Adriana Markovičová

Skúška naozajstnej dospelosti

Mala by som byť spravodlivá a správať sa k nim rovnako. Ja nemôžem. A nechcem.Vo svete dospelých neznášam lajdákov, egoistov, hysterky, podvodníkov a bitkárov. V škole neznášam lajdákov, egoistov, hysterky, podvodníkov a bitkárov. Minulý týždeň sme mali praktické maturity. Skúška...

  • 27. apr 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 10 116x
  • 112
Keď hrá národ Človeče

Adriana Markovičová

Keď hrá národ Človeče

Aj ja patrím medzi rodičov, ktorí nechávajú svoje dieťa často vyhrávať. Náhodou mi padne kocka na zem a namiesto šestky zahlásim jednotku, či "omylom" zabudnem vyhodiť synovi panáčika z hracieho poľa. Keď doskacká do cieľa prvý, akože sa chvíľu sama na seba hlasno hnevám, že som nešikovná a nositeľ mojej krvi je celý bez seba od šťastia a mastí si bruško, aký je dobrý. Prečo to robím? Skúste si predstaviť, žeby som sa naozaj na neho hnevala... už si vravíte, že mám predsa viac rozumu a nemám sa správať ako decko?Občas ma však pochytí výchovný ošiaľ a vyhrám ja. V tej chvíli sledujem, ako sa môjmu potomkovi zvraští čelo a ide vybuchnúť. Mladý muž srdito obviňuje všetkých okolo a tvrdí, že VŽDY prehráva on. Vraj mu slnko svietilo do očí, keď hádzal kockou. Zmetie panáčikov z dosky na zem a vyhlási, že ho to aj tak nebaví a že som mala zatiahnuť žalúzie. Usmievam sa a viem, že táto lekcia mu vôbec neuškodí. Trvám na tom, aby panáčikov zo zeme pozbieral a popritom si spomíname, že vyhral včera aj predvčerom.

  • 6. apr 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 875x
  • 14
O tom, ako sme rozplakali Tóna

Adriana Markovičová

O tom, ako sme rozplakali Tóna

Je 31. január 1977. Je polrok a my, malí prváčikovia, mastíme v rúčkach klince rôznych farieb. O chvíľu rozpatlanú stonku klinca odovzdáme súdružke učiteľke a ona nám za to odovzdá atramentom vypísané prvácke vysvedčenie. Moje priezvisko začína na M a tak si chvíľu počkám, kým prídem na rad. Moja kamarátka Ľudka už vysvečko má. Tróni na ňom veľká jednotka cez celý papier. Trošku jej závidím a mám strach, čo bude v mojom, lebo minule som mala v písanke jeden celý riadok prepísať (trošku sa mi rozmazal, keď som si písala úlohu so slzami v očiach, bola som dosť veľká citlivka). Čo ak si to pani... vlastne súdružka učiteľka zapamätala?

  • 31. jan 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 479x
  • 38
Rodičovské združenie

Adriana Markovičová

Rodičovské združenie

Vojdem do triedy. Dvanásť párov očí na mňa podozrivo pozerá. Dvanásť párov nôh sa schováva pod lavicami a necíti sa celkom dobre. Dvanásť úst a jazykov sa rozhodlo, že bude mlčať, nech sa pani učiteľka potrápi. Ja vojdem a rozmýšľam, na čo je toto divadlo dobré. Sedia tu dvanásti rodičia najslušnejších, najpoctivejších žiakov triedy. Tí zvyšní dvadsiati traja na rodičko nechodia. Niektorí zavolajú sami a niektorých voláme my. Kolegyňa mi vraví, že môžem byť ešte rada, lebo v maturitnom ročníku ich normálne chodí na rodičko asi päť. Keď príde stužková, budú to pre mňa neznáme tváre. Vôbec im neprekáža, že mi na 6-7 hodín denne zveria svoje najdrahšie bytosti do rúk a pritom netušia, čo som zač. Sú však tváre, ktoré si pamätám dlho.

  • 25. nov 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 6 590x
  • 35
reklama
Návštevník

Adriana Markovičová

Návštevník

Prišiel bez ohlásenia. Hostiteľka bola spočiatku celkom rada, vítala vo svojom dome každú návštevu, tešila sa z noviniek, ktoré sa dozvedela. Považovala to za súčasť svojho vzdelávania, lebo jej bolo jasné, že sa ešte má čo učiť. Tento návštevník bol od začiatku dosť hlučný. Čo už, každý má svoje muchy, povedala si a ponúkla mu na prezutie papuče, predsa len mala nové parkety a bála sa, aby jej ich niekto nezničil. Obul si ich a ráznym pohybom švihol milé papuče do kúta.

  • 10. sep 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 767x
  • 97
Prečo som tak skoro alergická na slovo reforma?

Adriana Markovičová

Prečo som tak skoro alergická na slovo reforma?

No nazdar, ako reformuješ?, je najnovší spôsob ako začať rozhovor dvoch učiteľov. Odpoveď má byť: Nááá, reformujem, reformujem.  To by som ale medzitým nesmela čítať noviny. Ako som si tak dnes ráno pri káve a vianočke reformovala čítajúc novinky zo sveta i z domova, hneď som sa naštvala, vianočka mi zabehla v krku a kávu som si vyliala na nočnú košeľu. Tak som sa tešila, že na budúci rok pekne povediem svoje prváča do zreformovanej prvej triedy, kde bude vládnuť atmosféra tvorivosti a možnosti výberu a... asi som veľmi naivná. Jednoducho šéfstvo si povedalo, že len Lipka je tá pravá. A ak chcete vyberať, zaplaťte. Je mi to už jasné, skončilo to tam, kde som predpokladala - peniaze, prachy, peňáze, peňeži, many....

  • 8. júl 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 349x
  • 23
Máš prachy, nebolí

Adriana Markovičová

Máš prachy, nebolí

Odjakživa som mala panický strach zo zubára. Ako dieťa som sa nebála písomiek, ale pravidelných prehliadok u školskej zubárky. Dvakrát do roka som sa nekontrolovateľne roztriasla v okamihu, keď triedna učiteľka vošla do triedy a za všeobecného jasotu ostatných nepostihnutých spolužiakov odprevadila triedu do čakárne. Nikdy som nenašla odvahu vojsť do ambulancie, bývala som posledná v rade, keď sa už naozaj nedalo inak. Okuliarnatá stomatologička ma zväčša uvítala oznamom, že mám tetracyklínové zuby, čo môj údes zväčša ešte upevnilo (doteraz netuším, čo to znamená).

  • 26. máj 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 613x
  • 26
Tak nám spustili tú reformu (malá predpoveď vývoja)

Adriana Markovičová

Tak nám spustili tú reformu (malá predpoveď vývoja)

Všetci sa na ňu už naozaj tešíme. Drvivá väčšina kolegov učiteľov sa už nevie dočkať aspoň tri roky. Čo na tom, že ju treba vyrobiť za tri mesiace. Slovač je predsa  taká, zásadne podáva daňové priznania v posledný marcový deň a necháva si horieť za pätami, vraj je to motivujúce. Ďakujem pekne, už vidím ako to bude vyzerať a nie som ani jasnovidec.

  • 23. máj 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 156x
  • 19
Kam nás dovedú vygúglované vedomosti?

Adriana Markovičová

Kam nás dovedú vygúglované vedomosti?

Mám desaťročnú dcéru, s ktorou sa každý deň učím. Každý deň sa borím s otázkou, či je naozaj nutné, aby vedela, čo je cytoplazmatická membrána a kde rastie saprofytická huba. Drvíme sa spolu časti bunky a ja si matne spomínam, že som to absolvovala tiež (doteraz som z tejto informácie použila akurát slovo bunka, keď som čítala Sherlocka Holmesa a on sivé mozgové používal pri riešení vraždy). Keď sa nevieme vysomáriť z ribozómov, navrhne mi, že to nahodí do gúglu a ten jej to nájde. V duchu si vravím, či naozaj každý piatak túži po kariére biochemického laboranta.

  • 14. nov 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 576x
  • 99
reklama
Parazitológia alebo kto mi pije krv

Adriana Markovičová

Parazitológia alebo kto mi pije krv

Nie, dnes nebudem hovoriť o všiach a kliešťoch, to sú pomerne neškodné zvieratká oproti ľudským parazitom - vyciciavačom energie. Existuje niekoľko typov:

  • 16. okt 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 660x
  • 5
Akú hodnotu má vysokoškolské vzdelanie?

Adriana Markovičová

Akú hodnotu má vysokoškolské vzdelanie?

Ja to viem celkom presne. Chcete dôkaz? Tu ho máte:

  • 22. sep 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 879x
  • 157
Povedzte niekto tej Tomanovej, nech sa už nehrá na ministerku

Adriana Markovičová

Povedzte niekto tej Tomanovej, nech sa už nehrá na ministerku

Mám silné podozrenie, že keď ju Fico urobil ministerkou, zabudol jej povedať, že Slovensko nie je počítačová simulácia a že tí ľudkovia okolo sú naozaj živí. A tak si sadla na vysokú stoličku a hrá sa so Slovenskom. Tu zruší druhý pilier, hen skoncuje so zárobkami predčasných dôchodcov a tam vdovám a vdovcom priškripne peňaženky . Tak im treba, načo umierajú. Siroty ešte ponechá, ale ak sa jej minú peniaze, aj tie možno časom oberie.

  • 13. júl 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 719x
  • 33
Prečo nemám rada Bailando

Adriana Markovičová

Prečo nemám rada Bailando

1) lebo ma štve, že neviem, čo znamená slovo bailando;

  • 8. máj 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 274x
  • 48
Nič nedám, vy plaťte!

Adriana Markovičová

Nič nedám, vy plaťte!

Dobrý deň, som zákonitá manželka vášho bývalého milenca. Chcem svoje manželstvo zachrániť a preto vám oznamujem, že mi budete pravidelne zasielať výpisy vašich hovorov, lebo mám podozrenie, že tie techtle-mechtle medzi vami dvoma ešte neskončili. Najlepšie bude, ak sa k vám prisťahujem a budete ma živiť, kým nebudem mať istotu, že ho už nezvádzate. To všetko budete robiť v záujme boja proti manželskej nevere, jasné?

  • 3. máj 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 400x
  • 26
reklama
Môžu fajčiť (v klietke)

Adriana Markovičová

Môžu fajčiť (v klietke)

Jedna stredná škola v Belgicku vraj zatvára deti do klietok. Tie, ktoré si chcú namiesto desiaty zapáliť cigaretku. Označkuje puberťáka odznačikom. Žiadny rapový ani iný talentovaný spevák z neho nekuká, ale pľúca. Pekne rozožraté, obalené nádorčekom alebo poprášené sivou vrstvou dehtu. To puberťákom nevadí. Vadí im, že sú v klietke, keď si chcú bafnúť. Ozvala sa dokonca aj komisárka pre detské práva, že tento krok neschvaľuje. Chúďatká deťúrence to poznačí, lebo sa na nich bude pozerať celá škola.

  • 3. feb 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 137x
  • 27
Rozprávka o chudobnom, ale zato poctivom Spoločenstve

Adriana Markovičová

Rozprávka o chudobnom, ale zato poctivom Spoločenstve

Bolo raz jedno malé Spoločenstvo. Bývalo si v útulnej bytovôčke v malom okresnom mestečku. Vlastníci bytov si tam nažívali svorne. Spoločne kúrili, spoločne míňali vodu a sem-tam sa pochytili kvôli tomu, že babka korenárka zabudla umyť schody. Mali svojho gazdu, Predsedom ho volali. Gazdoval statočne, dane platil poctivo, faktúry uhrádzal načas a raz za rok zvolal veľké zhromaždenie, kde všetci so všetkým súhlasili (nikto iný totiž gazdom byť nechcel). A za to mu občas vlastníci tu vajcia, tam mliečko šuchli ku dverám. Až raz...

  • 28. dec 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 231x
  • 7
reklama
SkryťZatvoriť reklamu