reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Adriana Markovičová

Adriana Markovičová

Bloger 
  • Počet článkov:  209
  •  | 
  • Páči sa:  8x

Iné moje texty môžete nájsť:* na tejto N-kovej stránke* na tejto Gorilej stránke* Sieťovkové recenzie Zoznam autorových rubrík:  RozchodológiaZápisky zblúdeného motovidlaVtedy a dnesČo mi napadloČo ma štveFotografieSpôsob ako prežiťMoje malé potešeniaNeverte ničomuZverejnené v tlačenom Sme

reklama

Fotografie

Čakám, čakáš, čakáme...

Adriana Markovičová

Čakám, čakáš, čakáme...

Keď si to zrátame, tretinu svojho života čakáme na ráno. Ďalšie hodiny a minúty svojho detstva čakáme na koniec vyučovania, na piatok, na začiatok prázdnin. Potom čakáme na toho pravého či pravú a keď ich nájdeme, vyčkávame, či nezazvoní poštárka s dôchodkom. O čakaní by vedeli povedať svoje najmä ženy, ktoré čakajú pred toaletami, muži majú v tomto smere dosť podstatnú výhodu (našťastie ju nemôžu využiť, lebo tak či tak potom musia čakať na svoje ženské polovičky). Ešte som nikoho nepočula povedať, že zmyslom jeho života je čakanie, napriek tomu je to hlavná náplň obdobia medzi narodením a smrťou.

  • 29. sep 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 909x
  • 29
Tam, kde sa rodia rozprávky

Adriana Markovičová

Tam, kde sa rodia rozprávky

Kráľ Miroslav sa na tomto zámku rozhodol, že si pôjde po pyšnú Krasomilu a požiada ju o ruku. V jeho záhradách pobiehala aj drzá princezná Eufrozína, ktorá mala z pekla šťastie, že ju drak Bucifal nezožral (ten drak už také šťastie nemal). A práve tu začína aj Jakubiskova Báthoryčka svoj príbeh. To sú len tri filmy, ktorých režiséri sa nechali očariť atmosférou Telče. Mesto, ktoré aj UNESCO považuje za svetové kultúrne dedičstvo, sa nachádza niekoľko kilometrov od Jihlavy a pravidelne obsadzuje popredné miesta v ankete o najrozprávkovejšie mesto v Českej republike.

  • 25. sep 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 637x
  • 21
Čo leto neodvialo...

Adriana Markovičová

Čo leto neodvialo...

Mám rada koniec leta. Ranný vzduch je už chladnejší ako bol včera a hypermarkety nám neúnavne pripomínajú, že deťom treba nakúpiť zošity za skvelú cenu. Je čas vyvolať fotky z dovolenky, ale veľmi sa nám nechce... akoby sme tým definitívne zavreli dvere za rannou kávou na terase a nočnými výletmi vo víre veľkomesta. Stále z nás nevyprchali parfémy prázdninových lások... veľmi dobre vieme, že už zajtra ich cítiť nebudeme, vyperie ich z nás realita jesene. Tento rok som opäť začala vnímať svet okolo mňa bez smútku v srdci a zrazu som videla obyčajných ľudí inak. Zazrela som...

  • 31. aug 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 842x
  • 16
Aj škaredé je krásne, keď má dušu

Adriana Markovičová

Aj škaredé je krásne, keď má dušu

Veci. Narodia sa a umrú. Niektoré sú krásne a obdivované. Iné sú škaredé a nikto sa za nimi neobzrie. Je to podobné ako u ľudí. Vyhlásila som si malé súkromné výberové konanie na to, čo je krajšie. Staré či nové? Klasické či moderné? Kto chce, môže sa stať členom svojej nezávislej výberovej komisie.

  • 25. okt 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 202x
  • 6
Ako má vyzerať jarmok

Adriana Markovičová

Ako má vyzerať jarmok

Čo si predstavíte, keď sa povie jarmok? Burčiak, smrad a opilcov? Vietnamca, lacné hračky a umelohmotné šlapky? V rozkošnom mestečku Telč na juhu Čiech som natrafila na jarmok ako zo stredoveku. Žiadne jednotné tričká Made in China, ale všetko ručne vyrábané výrobky. Len tá pečená klobáska a pivko nesmie chýbať na nijakom jarmoku...

  • 16. aug 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 5 086x
  • 8
reklama
Krása ukrytá v kuchyni

Adriana Markovičová

Krása ukrytá v kuchyni

Často mi e-mailovou poštou chodia nádherné obrazy zo sveta, ktorý pravdepodobne nikdy nenavštívim. Morské pláže, pohľady z vrcholov veľhôr či púštne pláne. Myslíte, že podobné zábery doma urobiť nemožno?

  • 17. júl 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 911x
  • 13
Momentky slovenské I.

Adriana Markovičová

Momentky slovenské I.

Často cestujem po Slovensku sem a tam. Niekedy si idem oči vyočiť, čo všetko tu v tom našom slzavom údolí nemáme. Nuž, chcem sa teda podeliť o Slovensko naše tak, ako som ho zazrela vo všedné dni.

  • 27. apr 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 585x
  • 8
A čo sú stromy horšie ako ľudia?

Adriana Markovičová

A čo sú stromy horšie ako ľudia?

Rada pozorujem ľudí a hádam, či sa práve vrátili z flámu alebo premýšľajú nad tým, čo uvariť. Málokto sa však nechá odfotiť. Stromy sa nehnevajú na zvedavého fotografa a tak som skúsila uhádnuť, aký príbeh žijú. Kupodivu sa od ľudí až tak nelíšia...

  • 22. apr 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 810x
  • 24
Psí deň

Adriana Markovičová

Psí deň

Nemáme to s tými ľuďmi najľahšie. Kým ich vycvičíte, aby vám nosili pravidelne potravu, chvíľu to trvá. Dôležité je v nich vypestovať reflex (v poslednom čísle Psa a mačky som sa dočítal, že ho vymyslel akýsi Pavlov, tiež asi pes). Zakňučíte, vyvalíte smutný psí pohľad č. 4 a už vám sypú do misky žrádlo. Je fakt, že na šunku sa dajú naučiť len niektorí, väčšinou skončíme pri akýchsi hnedých guličkách, ale čo už - sú to len obyčajní ľudia, nie psy. Ja som svojho pána naučil aj na pravidelné prechádzky, chcelo to tvrdší prístup, ale keď som mu zasvinil jeho pelech (gauč pri telke), donútil som ho vyvetrať ňufák. Včera sme sa boli prebehnúť v Zuberci. To viete, pes si potrebuje občas povyraziť s kamošmi a tak, keď mi večer sused zabrechal, že zohnal lístky na Majstrovstvá Európy a hneď do prvého radu, zavetril som dobrý športový zážitok.

  • 19. feb 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 761x
  • 18
Uhádnete, koľko bolo hodín?

Adriana Markovičová

Uhádnete, koľko bolo hodín?

Jedno skvelé mestečko na Orave ponúka okoloidúcim trochu matematiky. Ak sa miestnych opýtate, koľko je hodín, vyberú kalkulačku a spočítajú vám to.

  • 19. jan 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 5 352x
  • 22
reklama
SkryťZatvoriť reklamu